| Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder Naam regiebehandelaar: A.J.Oortwijn BIG-registraties: GGZ 29025830625 pychotherapeut 49025830616 Basisopleiding: Psycholoog AGB-code persoonlijk: 94003216
Praktijk informatie 1 Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psychotherapiepraktijk Oortwijn E-mailadres: tomoortwijn@ziggo.nl KvK nummer: 58929355 Website: www.psychotherapiepraktijkoortwijn.nl AGB-code praktijk: 94002750
2. Biedt zorg aan in Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz de gespecialiseerde-ggz
2b. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A Categorie B Categorie C Categorie D
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm)
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Ik ben vooral gespecialiseerd in psychotrauma en dissociatieve stoornissen.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht: Angst Restgroep diagnoses Dissociatieve stoornissen Persoonlijkheid Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden: Indicerend regiebehandelaar 1 Naam: A J Oortwijn BIG-registratienummer: 49025830616 Coördinerend regiebehandelaar 1 Naam: A J Oortwijn BIG-registratienummer: 29025830625
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en) Collegapsychologen en -psychotherapeuten ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)): PSA de Greef Psychotherapeut M. Engel Psychotherapeut I Bogerd Psychotherapeut C Repe Psychotherapeut /psa N. Nicolai Intervisie groep
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Zie 5b
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst): Bij eerste gesprek meld ik dat ik geen crisis opvang heb. Als er desondanks toch problemen zijn kunnen ze mailen en zo nodig bellen. Het is mogelijk dat gedurende therapie periode er toch meer spanning is dan kijken we van te voren hoe we daar mee omgaan: Mailen of bellen, eventueel een extra afspraak. Voor er crisis momenten ontstaan wordt er in de therapie gekeken hoe daar mee wordt omgegaan en een plan gemaakt. In mijn vakantie periode wordt ook nagegaan wat we kunnen verwachten zo nodig wordt er een afspraak gemaakt met een vervangende hulpverlener. Cliënten kunnen dus altijd bij mij terecht: avond en weekend
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? Nee, omdat: Per cliënt worden hier persoonlijke afspraken gemaakt . Cliënten komen vaak van ver. Door mijn specialisatie komen mijn cliënten uit heel zuid Nederland.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: I van den Bogerd GGZ Eindhoeven C Repe ( viersprong Halsteren) M EngeN NicolaiDe Greef
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Het omgaan met dissociatieve stoornissen en complexe trauma's Het meer betrekken van het lichaam in de therapie
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is ik upload mijn gecontracteerde verzekeraars op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
7. Behandeltarieven: Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik upload het document/de documenten met de behandeltarieven, no-show voorwaarden en no- show tarief op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
8. Kwaliteitswaarborg Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is: Intervisie Bij- en nascholing Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: NVGzP
9. Klachten- en geschillenregeling Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Link naar website: http://www.nvgzp.nlpublic/klachtenregeling-NVGzP-voor-clienten.pdf
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij Naam vervangend behandelaar: I van den Bogerd
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.psychotherapiepraktijkoortwijn.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Aanmelding telefonisch of per mail er wordt dan meteen een afspraak gepland mits er een verwijzing is voor een intake. Er is maar een persoon in de praktijk dus de intake wordt gedaan door A.J. Oortwijn.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt: Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt: In overleg met cliënt
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): Regelmatig is er een voortgangsbespreking afhankelijk van behandelplan soms kort per sessie anders om de 4 á 5 gesprekken daarnaast de RO
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: per 4 á 5 gesprekken
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): via vragenlijst en via Ehealth
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja
III. Ondertekening
Naam: A.J.Oortwijn Plaats: Goirle Datum: 21 november 2016
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja |